MarkkinointiKollektiivin Aamukahviseura
MarkkinointiKollektiivin Aamukahviseura 25.3.2025: Löydä uniikki X-factorisi ja menesty somemarkkinoinnissa
14 näyttökertaa
Menestyäkseen tämän päivän markkinoinnissa – etenkin sosiaalisen median puolella – tulee organisaation aivan ensimmäiseksi selvittää oma x-factorinsa. Mikä erottaa meidät muista? Mitä kiinnostavaa sanottavaa meillä on? Miten kerromme sen uniikilla ja tunnistettavalla tavalla?
Ida Hakola (Vapa Media) ja Emilia Pikkuaho (SOK) tuovat Aamukahviseuraan jakoon oppinsa erottuvasta ja tehokkaasta somemarkkinoinnista. He kertovat, kuinka syntyi kansainvälisestikin palkittu Box of Emotions -case, jossa lähdettiin etsimään Sokos Emotionin sosiaaliseen mediaan kattokonseptia, jolla tavoiteltiin uutta kaupallista kohderyhmää. Konseptin suosio ylitti kaikki tavoitteet ja odotukset: verkkokaupan myynti lisääntyi hurjasti ja brändin tavoittavuus rikkoi kaikki tavoitteet. Menestys sai konseptin leviämään myös muihin kanaviin.
Tule mukaan oppimaan Idalta ja Emilialta Social First Marketing -näkökulmasta ja siitä, kuinka tehdä jatkuvaa, aidosti myyntiä tukevaa markkinointia sosiaalisen median kanavissa.
Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia teemoja:
📍 Miten löytää kiinnostava ja tunteita herättävä näkökulma markkinointiin?
📍 Mitkä kolme kulmakiveä ovat tärkeimmät oman erottuvuustekijän määrittelemisessä?
📍 Miten luodaan somemarkkinoinnin konsepti, joka kestää aikaa?
📍 Millaista ajattelua ja toimintaa vaikuttavan somekampanjan rakentaminen vaatii niin markkinointikumppanilta kuin asiakkaalta?
Aamukahviseurassa tänään mukana: