MarkkinointiKollektiivin Aamukahviseura
MarkkinointiKollektiivin Aamukahviseura 13.5.2025: Millaisia opiskelijat ovat markkinoinnin kohderyhmänä? Tuoretta tutkimustietoa kulutuskäyttäytymisestä ja tarpeista
7 näyttökertaa
Millaisia kuluttajia opiskelijat ovat? Mihin he käyttävät rahansa, ja kuinka paljon rahaa on käytettävissä? Millaisena he kokevat taloudellisen tilanteensa tällä hetkellä, entä miltä tulevaisuus näyttää?
Muun muassa näihin saamme vastauksen, kun Markus Ahlbäck (Frank Students) tuo Aamukahviseuran linjoille jakoon uunituoreita tutkimustuloksia suomalaisten opiskelijoiden kohderyhmästä. Frank toteutti keväällä 2025 yhdessä Iro Researchin kanssa kohderyhmätutkimuksen, johon vastasi 3 500 opiskelijaa toiselta asteelta korkea-asteelle.
Olisitko arvannut, että lähes neljännes opiskelijoista asuu omistusasunnoissa ja joka kolmannella on oma auto? Tai että 40 % vastaajista turvaa talouttaan sijoittamalla osakkeisiin ja rahastoihin?
Nuoret aikuiset ovat varsin varteenotettava ja laaja kohderyhmä markkinoinnin ja mainonnan näkökulmasta, sillä tutkimuksessa selvisi, että heillä on kuin onkin rahaa käytettävissään. Jos haluat tietää lisää tästä yli 750 000 henkilön kohderyhmästä ja heidän kulutustottumuksistaan, tule mukaan tähän Aamukahviseuraan!
Puolituntisen aikana käsittelemme muun muassa seuraavia teemoja:
📍 Millaiseksi opiskelijat kokevat taloudellisen tilanteensa ja miten he siihen suhtautuvat?
📍 Mitä markkinoijan kannattaa huomioida tätä kohderyhmää tavoitellessaan?
📍 Kuinka paljon opiskelijoilla on kuukausittaista käyttörahaa?
📍 Millaisia kuluttajia opiskelijat eli nuoret aikuiset ovat?
Aamukahviseurassa tänään mukana: