MarkkinointiKollektiivin Aamukahviseura

MarkkinointiKollektiivin Aamukahviseura 28.10.2025: Positiiviset tunteet on vahva kasvun draiveri – Brändien arvostus -tutkimuksen tuloksia markkinoijille

2 näyttökertaa
28.10.2025

Brändin rakentamisessa puhutaan paljon tunteista. Mutta miten tunteet todella vaikuttavat brändin arvostukseen ja sitä kautta myyntiin? Onko positiivisten tunteiden ja brändin menestyksen välillä mitattavaa yhteyttä?

 

Tässä Aamukahviseurassa Katja Sipponen (Taloustutkimus) jakaa Taloustutkimuksen vuosittaisen Brändien arvostus -tutkimuksen havaintoja. Kyseessä on paljon muutakin kuin brändien ranking-listaus. Tutkimukseen on uutena osana otettu mukaan tunnemittari, joka avaa näkökulmia siihen, miten positiiviset tunteet vahvistavat brändiä ja vaikuttavat brändin käyttöön eli myyntiin. Tule kuulemaan Brändien arvostus -tutkimuksen havaintojen kautta, miten vahvuus-heikkous-analyysimalli auttaa markkinoijaa kehittämään omaa brändiään.

 

Puolituntisen aikana käsitellään ainakin näitä teemoja:
📍 Miten positiiviset tunteet vaikuttavat brändin arvostukseen ja käyttötiheyteen?
📍 Mitä yhteyttä positiivisilla tunteilla ja myynnillä on tutkimuksen valossa?
📍 Vahvuus-heikkous-analyysimalli: konkreettinen työkalu brändin kehittämiseen
📍 Mitkä asiat vaikuttavat positiivisiin ja negatiivisiin tunteisiin?

Jos haluat saada tutkimustuloksiin perustuvia vinkkejä brändin rakentamiseen, tämä puolituntinen on sinulle. Tervetuloa!

Aamukahviseurassa tänään mukana: 

Lisää kommentti...
Julkaise seuraavasti: (kirjaudu ulos)